miercuri, 13 iulie 2011

Boli in solar

La prima vedere solarul arata tare bine, insa au inceput sa aprara si probleme. Paduchii au reaparut, cu toate ca stropisem si murisera. Stau acum bine mersi pe vinete, ardei si cateva fire de rosii. Maine voi face un macerat de pelin. Astazi in plimbare am descoperit cateva tufe pe o ulita din apropiere.

Rosiile au de ceva vreme frunzele intoarse. Nu stiu exact despre ce este vorba, insa toata lumea din sat se confrunta cu asa ceva. Unii spun ca e mana, insa mie nu-mi pare a fi. Altii zis ca e din cauza umiditatii din aer. Voi aveti idee ce ar putea fi?

Si in sfarsit cateva tufe de castraveti au mana. Sunt cele de langa intrarea in solar, pe care le-a mai batut ploaia. Le-am mai stropit cu macerat de urzica...nu s-a vazut, dar poate a stagnat boala.

Cu toate acestea in agricultura ecologica cred ca se pune baza pe prevenirea bolilor nu atat pe combatere. Si din cate am citit trebuiesc culturile de legume intercalate cu anumite plante care sa respinga daunatorii. Iar pentru bolile fungice se folosesc maceratele de plante.
Problema este ca toate acestea iau foarte mult sa le culegi, sa le prepari, sa le strecori si sa stropesti. Ne-am straduit anul acesta, insa nu destul se pare. Au fost multe lucruri nou incepute si cred ca din acesta cauza am pierdut lupta cu timpul.
Dar Bunul Dumnezeu nadajduiesc sa nu ne lase si sa ne ajute. Ocrotitorii gradinarilor sunt Sfantul Trifon si Sf Haralambie. Sa-i rugam sa ne ajute!


Bucurie!

9 comentarii:

  1. Draga Laura, inainte de a le mai stropi, curata mare parte din frunzele afectate. Poti folosi si ceaiul de coada calului.Ar fi fost bine cu doua zile inainte de Luna plina, dar e bine si azi,maine.
    Ceaiul de pelin sa il faci mai concentrat decat 150gr planta la 5 litri de apa (asa am facut eu si nu a avut nici un efect asupra purecilor de fasole). Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  2. tocmai acum faceam pelinul si am uitat oala mai mult pe foc. asa ca apa s-a evaporat si a iesit fara sa vreau mai concentrat. Voi curata azi frunzele afectate. Ai incercat purecii de fasole cu cenusa?

    RăspundeţiȘtergere
  3. Nu, nu am incercat. Dar cum se face,se presara cu mana asa pe planta?

    RăspundeţiȘtergere
  4. Da, cenusa se presara la baza plantei din cate stiu. In afara de remediile despre care ati vorbit, eu am aplicat cu succes zatul de cafea, aveam multi melci care imi devorau castravetii si pepenii. A functionat! Din cate stiu si zeama bordeleza este agreeata in agricultura ecologica, eu am folosit-o pentru mai multe feluri de daunatori. Alte persoane pe care le cunosc au plantat cimbru si busuioc printre culturi, se spune ca unii daunatori nu suporta mirosul acestor condimente.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Marilena, daca o presari la baza plantei, nici nu ii intereseaza pe purecii de fasole, care sunt la 2 metrii inaltime. Si eu am plantat cimbru si busuioc la baza plantelor de fasole oloaga si nu au avut efect la purecii negri (aphide). Acum am alta metoda la testare, am sa o postez daca merge :))Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Vasi, pai eu stiam ca se presara la baza tocmai ca sa nu se urce purecii (mama mea asa procedeaza). Probabil ca functioneaza mai mult ca metoda de preventie, oricum fara chimicale e mai greu sa tratezi cand problema exista deja. In fine, probabil ca merge si combinata cenusa cu apa de ploaie si stropite plantele pe racoare. Sa scrii daca mai incerci ceva nou, sa stim si noi. Pup si eu!

    RăspundeţiȘtergere
  7. stiu ca pt pureci se folosesc buburuze. In strainatate sunt de cumparat in cantitati mari, si li se da drumul in gradina.La noi n-am idee cum se pot inmulti .

    RăspundeţiȘtergere
  8. da, stiu si eu de buburuze. Poate se hotaraste cineva sa comercializeze larve. Poate s-ar inmulti daca le creezi un mediu bun.

    RăspundeţiȘtergere
  9. pentru a evita tratamentele chimice cu insecticide utilizati ca tratament bio orice planta care va este la indemana si care este total repulsiva (alunga insectele daunatoare), fie ca este iute (ardei iute, piper, usturoi), fie ca este amara (pelin, vetricea, tutun, revent)...puteti experimenta orice combinatie cat mai nesuferita pentru insecte. Plantarea de crizanteme si craite are iarasi efect. Incercati sa alternati rosiile cu varza, mirosul tomatelor alunga fluturii verzei, iar mirosul crizantemelor alunga gandacii de Colorado...Doamne ajuta!

    RăspundeţiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...